donderdag 23 maart 2017

wilde bosviooltjes


We wonen hier nu 30 jaar en nog niet eerder heb ik dit gezien: de dijk staat, over het hele stuk waar ons voortuintje ligt (zo'n 10 meter lang), vol met wilde mini-bosviooltjes. Ik weet niet eens of het wilde bosviooltjes zijn, maar zo noem ik ze altijd. Over de hele dijk (zo'n 400 meter lang) is dit het enige stuk waar ze groeien. Je zou denken dat er iemand royaal violen-zaad heeft rondgestrooid...
Hoe dan ook: ik werd er vandaag toch zó ontzettend vrolijk van! Vanuit mijn keukenraam zie ik paarse gloed over het gras. Hoe mooi is dat!
Nu weet ik dat ze maar kort bloeien en dan weer 'ondergronds' gaan tot volgend voorjaar, dus ik ga er extra goed van genieten deze week!!


Dat 30-jarig jubileum in dit huis (holy moly!!) is trouwens vorige maand onopgemerkt gepasseerd... Daar gaan we dit jaar natuurlijk nog wel een 30-jaar-achter-op-'t-zand-feestje om vieren!   


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen