donderdag 18 februari 2016

Mollie was er ook!

Ik had haar niet uitgenodigd en heb helemaal niet in de gaten gehad dat ze mee ging, maar ik kon er niet onderuit: Mollie dook gewoon op verschillende plekken in Düsseldorf op! 
Ineens zag ik haar naar me zwaaien uit één van de ramen van de Frank Gehry-flat. Voor ik naar haar kon roepen dat ik ook wel even binnen wilde kijken had ze het raam alweer dichtgedaan...


Nadat we ons verwonderd hadden over het spectaculaire uitzicht vanuit de Rhein-turm en weer verder wandelden, draaide ik me nog even om om naar de toren te kijken. Ik moest een paar keer met m'n ogen knipperen, maar ik zag het het echt: Mollie die in de toren klom. Na nog een keer knipperen was ze ineens ook weer verdwenen. Maar ik heb de foto nog als bewijs dat ze er écht was! 

 En ook de volgende ochtend dook ze weer op, in een installatie van Dong Song in de Kunsthalle Düsseldorf. Ze zei dat ze me ook wel binnen wilde laten in dat boom-huisje, maar toen kwam er een suppoost aan en maakte ze dat ze weg kwam, want ze mocht daar natuurlijk helemaal niet binnen zijn. Ik zag haar naar buiten rennen. Daarna heb ik haar niet meer gezien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten