maandag 1 juni 2015

een cactus en een paarse jaren '70 plant


Valldemossa leek erg op een openlucht-museum vol toeristen, maar toen ik een paar minuten verder liep als de winkelstraatjes, was ik er helemaal alleen. Overal aan de buitenmuren hingen potten met tropische planten. Ik wil ook een cactus en zo'n paarse jaren '70 plant aan m'n muur... Ken je ze nog, die paarse planten? De blaadjes voelen zacht, alsof er donshaartjes op groeien. Ik ga binnenkort eens kijken in het tuincentrum of ze ze nog hebben. Dan hang ik 'm binnnen aan m'n muur zodat ik er elke dag naar kan kijken en dan aan denk ik terug aan de planten van Mallorca.

Een paar stompjes van een cactus zijn meeverhuisd naar Hoorn, ze staan nu wortel te schieten in mijn slaapkamer...
 
 



1 opmerking:

  1. Weet je toevallig al hoe die paarse '70 plantjes heten? Ik vind ze namelijk ook super! :D

    BeantwoordenVerwijderen